Alla inlägg den 17 april 2011

Av Ida Adamsson - 17 april 2011 23:13

Tänkte visa hur det är jag gör när jag ritar en bild i photoshop. 

Jag tar hjälp av en sida som visar hur man ritar en massa olika saker.'

Ni får klicka på bilden för att se dom stora. 



Första bilden är när jag precis ritat klart alla hjälplinjer och alla linjer på tinkerbell.

Andra bilden är när jag tagit bort alla hjälplinjer och även gjort linjerna lite smalare här och var. Tredje bilden där börjar jag färglägga. Jag kan kladda med färgen hur mycket jag vill utanför utan att det påverkar det andra. Det är för att jag skapat ett lager under dom andra lagerna. 


Det färdiga resultatet ser ut så här: 

 

Det är mycket hackigt här och var. Men jag känner mig alltid stressad när jag målar. 

Av Ida Adamsson - 17 april 2011 21:54

Denna helg har varit stressig men också väldigt bra. 

I fredags som sagt så åkte jag till vårdcentralen för att kolla upp min andning. 

Det var bara en ångestattac. I lördags hände det bästa. Jag och sebbe började med att dra ner till bibblan som fyllde 5 år. Där hade dom lite saker för sig. 

Dom visade upp tavlor och folk var där och sjöng och man kunde pyssla och massa mer. Något som jag föll för var att få hålla i ormarna :) Dom hade med sig 2 st ormar. Minns inte namnen på dom dock. 

    

Sen cyklade vi hem till sebbes mamma och firade hennes födelse dag som är idag. Vi åt jätte god mat och spelade spel och hade jätte trevligt. 

Vi utövade självförsvar i vardagsrummet :) 

Vi spelade rita & gissa. Det var jag och sebbe och wille mot sebbes mamma och hennes man. Vi var väldigt duktiga och kom väldigt långt. Man såg på sebbes mammas man att han var en dålig förlorare. Så ibland var vi snälla och gav dom chansen att få slå med tärningen. Ja det slutade i alla fall med att sebbe och jag och wille vann :) Jag fick en jätte snygg jacka av sebbes mamma igår :) Jackan var för lång för sebbes mamma. Så jag fick den :D 

 

Helt perfekt vårjacka. Jag hade en jätte dålig vårjacka sen innan så det var skönt att jag fick en vårjacka som var tillräckligt varm och sval och även skit snygg :D Tycker jackan är helt underbar :) Den matchar min scarf så himla bra också :) 

Så jag tackar så otroligt mycket igen över den super snygga jackan :) 


Idag då så har jag och sebbe haft tvätt stugan. Var en sväng över till ted och satt och prata lite. Sen har vi smetat på oss ansiktsmaskar och badat. Mysig kväll. 

På tisdag blir det att åka upp till katrineholm. 

Så i morgon är det mycket som händer. 

Jag ska först fixa ett Grattis kort till Jonas sen ska jag boka buss och senare på eftermiddagen så blir det att dra till jobbet. 


Så ja hoppas alla får en trevlig vecka. Det är ju påsklov för de flesta nu.. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Testa på!

Tjäna pengar på olika sätt

 

Lustjakt

Sexleksaker från Lustjakt.se

Nytt liv på 1 dag

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Dagens citat

Dagens citat

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Dagens gåta

Dagens gåta

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om?
 Vinter (Jag/Tosseida hatar kyla)
 Sommar (Jag/Tosseida ÄLSKAR värme)
 Vår
 Höst

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards