Alla inlägg den 16 april 2011

Av Ida Adamsson - 16 april 2011 14:41

Igår var en läskig dag för mig. Under dagen så var det mycket ångest som kröp fram och lite stress. Detta gjorde att jag fick mycket svårt att andas. På kvällen hade jag så tungt att andas att jag drog iväg till en vårdcentral som hade kvällsöppet. 

Väl där så tog vi min puls som var 120 slag i minuten. Vanligt vis ska den vara på 80 någonting. Är man uppjagad eller har sprungit eller så så brukar den vara på 110. 

Vi gjorde ett Ekg test på mig och kollade hur mitt hjärta mådde. Otrolig lättnad när jag hörde att mitt hjärta mådde bra. Men min puls berodde på att jag hade mått dåligt under dagen och min puls hade stigit så högt för jag äter min medicin. Något jag måste tänka på om jag blir extremt uppstressad eller får sån där ångest som igår är att snabbt försöka varva ner. Inget farligt med detta sån tur är. Jag fick ligga halvnaken på en britts medans en jätte snäll sköterska satte fast sugproppar över hela min kropp :D Vi skämtade och hade trevligt :) Min älskling var snäll som följde med. Jag kände mig som en bläckfisk med massa sugproppar över allt. 


Men idag då. Vad händer då. Jo jag och sebbe ska nu göra oss i ordning för att dra ner till stan. Där kilar vi in på bibblan som fyller 5 år och har massa roliga saker för sig. Ska bli skoj. Sen ska vi till hans mamma och äta mat. Vad kvällen senare bjuder på har vi ingen aning om. Var snack om att träffa några av sebbes vänner men vi får se. Vädret är ju inget vidare. Men det kanske inte stoppar oss :) 


Jag ska nog fan börja med att meditera för det är verkligen något som jag behöver lära mig nu när det är så mycket på gång. 

Men jag mår nu bra och detta med min andning var bara tillfälligt. Mitt hjärta mår bra och det är otroligt skönt att höra. 


Ha en fortsatt trevlig helg. För det ska jag ha :) 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Testa på!

Tjäna pengar på olika sätt

 

Lustjakt

Sexleksaker från Lustjakt.se

Nytt liv på 1 dag

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Dagens citat

Dagens citat

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Dagens gåta

Dagens gåta

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om?
 Vinter (Jag/Tosseida hatar kyla)
 Sommar (Jag/Tosseida ÄLSKAR värme)
 Vår
 Höst

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards