Alla inlägg under september 2011

Av Ida Adamsson - 6 september 2011 14:35

Natten var tuff och jag hade jävligt svårt att sova. 

Morgonen var också rätt kämpig. 

Jag var sjukt trött och ville inte gå upp ur sängen. 

Men jag lyckades ta mig iväg till skolan tur det.

Skönt också att va i skolan och få tänka på annat. 

Skoldagen var kort men hade annat planerat också. 

Valt nya tapeter till lägenheten. 

Hmm lite stressig dag. 

Kommer nog bli det i morrn med. 

Svår början på veckan :/ 

Av Ida Adamsson - 5 september 2011 21:31

Jag saknar doften av din päls. 

När du brukade hoppa upp på min mage och ligga och kurra så brukade jag gosa in mitt ansikte i din gosiga silkes lena päls och du var så himla gosig. 

Jag saknar ljudet av ditt kurrande. 

Känslan när man vaknar av att något lite tungt ligger på min rygg och kurrar var underbar. För då visste jag ju så klart att det var min älskade lille kissemiss som låg och myste. 

Jag saknar synen av att ett litet kissemiss huvud kikar fram från sängkanten och hoppar upp i sängen och lägger sig ivägen för tvn. Det bästa som fanns innan man skulle sova var att ligga brevid dig och klappa dig på magen. Vi två låg där på rygg tillsammans och kunde inte sova :) 

Saknar dig massor kissen. 

 

 

Av Ida Adamsson - 5 september 2011 14:45

 


Jag och kissen gjorde mycket tillsammans:

Vi gick på toa tillsammans.

Vi tittade på tv tillsammans.

Vi vilade tillsammans.

Vi satt vid datorn tillsammans.

Vi åt tillsammans ibland.

Vi ritade tillsammans, eller ja kissen låg på pappret och jag försökte rita.

Vi tröstade varandra. 


Men nu när du är borta vem ska jag då ha som sällskap på toan.

Vem ska då komma springande ut i köket när jag tar fram mat. 

Hur ska jag ta mig till när jag ser på tv? Ingen svans jag kan gosa med och ingen mysig päls jag kan mysa in mitt ansikte i. Jag kommer vakna på morgonen och ingen kissemiss ligger brevid/på mig och myser. 

Det är så tomt. 


Saknaden är stor. Och jätte jobbig. 


 

Av Ida Adamsson - 5 september 2011 12:30

När allt väl går bra så slits mitt hjärta itu.
Min älskade kissemiss har lämnat denna jord :(
Från ena stunden att må prima till andra stunden försvinna.
Man hann inte säga adjö.
Min älskade kisse.
Hon lämnade mig för tidigt.
Vafan skulle detta ske mig för?
Varför skulle det som var det största och viktigaste i mitt liv lämna mig?
Min lilla älskling som kunde väcka mig på morgonen genom att gosa med sina tassar på min rygg och kurra.
Det var dom dagarna man kunde vakna riktigt glad och utvilad.
Att få somna brevid en kisse som ligger brevid på rygg och kurrar gjorde att jag fick en otroligt mysig nattsömn.
Men nu har hon vecklat ut vingarna och flugit iväg :(
Fan sorgen går inte att beskriva.
Att sitta och leta efter en urna gör det också jävligt jobbigt. Man vill inte tänka på att ens älskade bebis har lämnat en.


Rip Puffin 2011-09-05


Igår morse så vaknade jag av att hon hoppa upp och kelade med mig och puffade med sitt huvud och gosa med mig.

Hon la sig brevid mig och vilade med mig ett tag. Men sen på natten så for hon iväg.

Fan det var det jobbigaste jag varit med om :(


     


Av Ida Adamsson - 4 september 2011 11:53

Helgen är på väg mot sitt slut. Vanligtvis skulle jag fasa för denna dag (söndag) 

Men jag är inte ett dugg grinig över att en ny vecka ska börja. I morgon börjar 2a veckan i skolan och jag längtar :) 


Jag älskar att komma till skolan och få lära mig något nytt varje dag. Jag har aldrig varit någon pluggis eller hängt med i all information i skolan förr. Men nu tar jag in all info som jag får i skolan och jag lär mig nya saker varje dag. Sjukt härligt. Idag blir det att göra läxor. 


Även det är super kul med läxor för det handlar om så intressanta saker och allt jag läser och skriver lär jag mig av. Alltid haft svårt att lära men detta sätter sig verkligen hårt i huvudet på mig. Vilket känns underbart :) 


Även fått kontakt med folk i klass och det är jätte viktigt med nya vänner. Gillar verkligen att folk i min klass är så sociala och att dom också har ett intresse som jag har (att få ta hand om folk) Alla är otroligt snälla och jag har jätte bra lärare. En lärare ska skriva ut en powerpoint info som han visa för oss i klassen. Mest för jag hade lite svårt att anteckna allt och sen också för jag är nyfiken på att få läsa allt en gång till som han visade :) Handla om vad benens olika delar i lårbenet heter och vad benen i handen heter och massa info när medicin och vilka som kom på olika saker inom sjukvården. 


Jag har också fått en praktik plats som jag ska börja på nästa vecka. Då ska jag vara ute på praktik i 1 vecka sen 1 vecka i skolan sen ska jag tillbaka till praktiken i 3 veckor. Jag ska börja praktisera på vallås igen :) Men denna gång inom hemtjänsten och det ska bli sjukt kul :) 

Stackars älskling som fick en plats på andra sidan stan. Typ 1 mil dit han ska. Men hoppas han får byta. 


Ja min försa vecka i skolan har varit underbar och dessa treminer jag kommer gå i skolan kommer nog gå fort. Och mycket kommer jag lära mig. 


Jag älskar min början på livet. Känns som en återfödsel. Från allt skit så kommer något gött. Ni vet att efter att det  brunnit i skogen så växer allt om på nytt och det blir mycket bättre. Samma för mig jag är som en phoenix fågel :) 


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Testa på!

Tjäna pengar på olika sätt

 

Lustjakt

Sexleksaker från Lustjakt.se

Nytt liv på 1 dag

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Dagens citat

Dagens citat

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Dagens gåta

Dagens gåta

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om?
 Vinter (Jag/Tosseida hatar kyla)
 Sommar (Jag/Tosseida ÄLSKAR värme)
 Vår
 Höst

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards