Alla inlägg under oktober 2011

Av Ida Adamsson - 23 oktober 2011 12:36

Halloj där. 

Igår var jag på fridolfs och käkade mat med Sebbe, wille, sebbes mamma & anders och anders barn med respektive var med. 

Hade en jätte trevlig kväll. Skulle ha gått till en klasskompis men det hanns inte med :( 


Idag är det en slappdag. Har ont som fasken i mitt tandkött vid visdomstanden :/ Det blir en tripp till tandläkaren någon dag i veckan. Fasen att det skulle hålla på och jävlas just nu :/ Plus jag har dragit på mig en förkylning också :/ Igår så hade jag feber till och från hela jäkla dagen känndes det som. Var jätte hängig :/ 


I morgon måndag börjar jag på min praktik igen :) ska bli kul att få komma ut på praktik igen då man har tränat lite på olika saker i skolan. Så nu känner man sig lite mer redo :) 


Nu blir de frukost. Sen ska jag nog leka lite i photoshop :) 


 

Av Ida Adamsson - 20 oktober 2011 21:08

Jag kan se mig själv framför mig inne på Ica. 

En liten rund pygmé kvinna lika kort som en 10åring, men har hängpattar som en 40åring. Strosar runt där bland hyllorna i sin ensamhet. 

Står vid chipsen och ska välja mys för kvällen. Chipsen pygmé kvinnan vill ha är så klart högst upp på hyllan. Hon skuttar på tå för att nå upp till chipsen hon vill ha. 

Efter en stund så orkar hon inte kämpa längre och väljer ett par chips som är i nåbar höjd. 

Släpandes på en korg med onyttigheter går hon nöjt fram till kassan. 

Påväg hem så släpas nästan påsen med gottgott i marken. 

Tur att det inte är så lång bit hem. 

Väl hemma fixas det i ordning för PF ( = Pojkvänn Fritt) 


Ja så nu blir det att mysa ner i sängen glo på en film och moffa chips för min del :D Som sagt ser ni en dyster liten rund pygmé kvinna som sträcker sig efter chips ja då är det jag :D


 

Av Ida Adamsson - 12 oktober 2011 10:15

Anledningen till dålig blogguppdatering är att jag går i skolan och har mycket att göra. Har även fått nya vänner så jag umgås med dom än att sitta här och notera mina dagar :D Men nu förtjänar ni lite skvaller :D


Ekonomi krisen jag haft har jag nu lyckats lösa och det har gjort mig väldigt lycklig. Jag var väldigt nära på att gå in i väggen. Men vänner och min älskade sebbe har stöttat mig till 100% 

Tunga stenar har lyft från mina axlar och nu mår jag äntligen bra. 


När jag fick pengar från csn så betalade jag av en massa delade fakturor. Det var hur jävla skönt som hellst. Inga mer delbetalningar. 

Jag satte också in pengar på mammas och mormor/morfars konton så nu har jag också gjort dom jätte glada :) Det glädjer mig att kunna ställa upp för mamma och mormor/morfar då dom ställt upp för mig till 100% då min ekonomi var i kras. Nu har jag äntligen kunnat göra dom glada med en extra peng på kontot. 

Mormor/morfar blev jätte glada mamma också men mormor/morfar var mest värda pengen då dom också har lite kras med ekonomi. Dom är pensionärer och har inte mycket pengar. Men pengen jag satte in kan dom nu unna sig något. Mitt hjärta slår högt av glädje då jag hör att dom blir så glada. 


Men åter till min vardag. Förra veckan så dumpade det ner ett supergulligt litet vykort till mig :) Det var från min lillebror :) Han hade gjort en uppgift i skolan då han hade elevens val då valde han att skicka brev till mig :) Så jag ska skicka brev tillbaka till han :) Ska bara bli klar med en bild jag ska skicka till han. 

Så himla gullig lillebror är som saknar mig :) Jag saknar han massor också. 


I fredags hade jag en utav mina bästa dagar här nere i halmstad. Min kompis carro som går i samma klass som mig bjöd hem mig till sig och så hade vi partey :D Jävlars vad kul jag hade. Sebbe var och festa med sin kusin så mötte jag upp han senare på kvällen. Skönt att ha kul på varsitt håll :) Men jävlars vad skoj jag hade :) Och träffade jätte roligt folk :) 


Igår så var jag och klippte håret. Dock valde jag en billig frisör. Till en början så var jag orolig över vad hon höll på med. När hon trodde att hon var klar och hade gjort en pudel frilla på mig så börja jag nästan att gråta. Jag blev rädd över att jag inte visste hur jag skulle ha mitt hår och hon hade missförstått mig. Jag sa ifs hur jag ville ha det och fick tillslut som jag ville :) Så jag kom hem med en helt okej ny frisyr :D 


Snart ska jag till vallås äldreboende för lite praktiska övningar med skolan. Så nu blir det att runda av och säga hej då :) 


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Testa på!

Tjäna pengar på olika sätt

 

Lustjakt

Sexleksaker från Lustjakt.se

Nytt liv på 1 dag

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Dagens citat

Dagens citat

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Dagens gåta

Dagens gåta

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om?
 Vinter (Jag/Tosseida hatar kyla)
 Sommar (Jag/Tosseida ÄLSKAR värme)
 Vår
 Höst

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards