Alla inlägg under maj 2011

Av Ida Adamsson - 19 maj 2011 13:27

För första gången i mitt liv känns det inte jobbigt att dra till jobbet. 

Jag tycker det ska bli kul :) 

Innan på alla andra arbetsplatser har man kännt typ "neeej orka jobba idag" Men inte nu inte :D Idag känner jag mig glad och energisk och vill gärna dra iväg till arbetet :) 


Ska jobba till 21.30 idag men det kommer inte bli någe problem :) 

Ska bli kul.. Längtar efter jobbet :D 


Ha de gött

Av Ida Adamsson - 17 maj 2011 09:49

Sedan igår så har min mat lust varit väldigt konstig villket börjar oroa mig. 

Jag känner mig hungrig men när jag äter så får jag ont i magen :S 

Jag åt en smörgås igår morse innan jobbet och drack lite kaffe. 

Sen på jobbet lyckades jag bara äta knappt en halv dubbelsmörgås.. 

Jag hade inte sovit under natten så kanske det som gjorde att jag inte var hungrig. 

Senare under dagen blev jag väldigt knasig i skallen. Ingen sömn och sen ha arbetat och sedan direkt efter jobbet drog jag ner på stan med sebbe. Jag försökte äta lite mer av smörgåsen men det gick inte ner :O 

Senare på dagen så klämde jag i mig en hel dubbelsmörgås och så åt jag lite soppa.. Jag vart jätte mätt och så kom min extrema längtan efter sömn. Så jag däckade i sängen typ 23 men vaknade igen typ 01 då sebbe fortfarande var vaken. Så åt jag lite chips.. Men ändå knas att jag inte kunde äta :S 


Nu känner jag hunger men jag känner att jag kanske bara får ont i magen om jag äter. Jag ska testa att dricka lite yogurt med kuskakli i så jag får fart på magen. 

Det är faktiskt riktigt bra att äta :) 

Av Ida Adamsson - 16 maj 2011 15:41

Idag började jag jobba på ålderdomshemmet på vallås. 

Som tidigare sagt har jag knappt sovit en blund i natt. 

Kanske typ 10 minuter.

Men GUD vad bra dagen har gått :) 

Eftersom det inte är ett slitsamt jobb så blev jag inte utmattad. 

Snarare blev jag väldigt lycklig.

Jag har hjälpt människor idag och det glädjer mitt hjärta.

Jag har fått folk att skratta och le och det är underbart. 

Personalen är toppen. 

Jag verkligen älskar jobbet. 

Jag har fått en jätte bra start och väldigt fina kommentarer om att jag varit duktig och att jag är duktig som tar egna intiativ :) 


Så himla glad och så himla lycklig. 

Jag är ledig i morgon och det känns ju lite tråkigt för jag längtar faktiskt tillbaka till mitt jobb :) Och jag har världens snällaste handledare också :) Hon är verkligen toppen. Min chef hon är också toppen :) 

Alla där är så underbart snälla :) 


Måste nästan skrika ut hur mycket jag älskar detta arbete :) Verkligen något jag fastnat för :) 

Av Ida Adamsson - 16 maj 2011 06:16

Jag är uppe med tuppen idag :) 

Eller nja jag har varit vaken typ hela natten. Kanske fått 20 minuters sömn. Jag har varit jätte nervös nu under natten och tänkt på hur denna dag ska vara och gå till och både det ena och det andra. Det har hållt mig vaken. 

Det blev också så att jag låg och stressade för att somna men det hör ju inte ihop alls. 


Nu ska jag dra. Ha en bra dag gott folk :) 

Av Ida Adamsson - 15 maj 2011 13:25

Det regnar idag med men så kommer solen lite titt som tätt så man vet inte om man vågar dra ut. Får se vad dagen bjuder på :) 


Min kisse på http://www.familjekatt.se/puffin/ har fått en hel del röster :) 

Det är kul att folk röstar :) Sen har jag fått lite nya tips på hur jag kan lära min kisse några trick :) Så det ska testas :) 


Nu göra sig i ordning :) Hej då

Av Ida Adamsson - 14 maj 2011 19:02

Lördagen började bra. Gav sebbe frukost på sängen.. Sedan cyklade vi iväg hem till sebbes mamma som inte var hemma. Drog till stranden och kollade ut på havet. Såg en jäkla massa gråa moln och en hel del blixtrar. Ute på havet låg en stor last båt och vilade. Vi kilade iväg då det började småregna lite och stannade till på en spel hall och spelade något spel då man skulle skjuta dinosaurier :) När vi sedan började cykla hem så hade dom mörka molnen kommit in till land och var ovanför oss. Jag fick panik och cyklade som en idiot. Vi stannade till under en tunnel och tänkte ja detta håller väl inte på så länge. Jodå vi satt fast i 1 timme och 10 minuter. Ingen av oss har pengar på telefonen och dom ända vi kunde kontakta var tele2 abonenter.. Det är väldigt få som har :P Men tillslut fick vi tag på sebbes mamma men då hade åskan dragit vidare och det öste inte ner regn någe mer. 


Nu äntligen hemma :) Jag pustar ut och känner att jag kommer inte lämna lägenheten något mer idag :D 

Av Ida Adamsson - 13 maj 2011 19:41

Jag och sebbe var på netto och handlade nyss. Bakom oss i kön stod en man med två barn. När jag slår en blick ner i våran korg ser jag en stor brun 4kantig klump. Av förvåning frågar jag sebbe "Vad fasen är det där?" Båda barnen bakom oss blir jätte nyfikna och glor ner i våran korg. Dom kunde nog inte heller se vad det var så dom kom närmre och närmre och nästan körde ner deras huvuden i korgen för att få en glimt av vad det var :D 


Sebbe la upp den på rullbandet och jag fick se vad det var :P En stor sockerkaka typ :P 

Haha så kul att se deras nyfikna miner :D 


Av Ida Adamsson - 13 maj 2011 13:22




Jag har läst jätte mycket om den försvunna lilla flickan Madeleine McCann och jag önskar att dom snart finner den lilla flickan. Jag håller tummarna varje gång jag ser artikeln att dom har lyckats hitta henne. Hittills har man ibland bara blivit besviken. Men idag så läste jag att dom ska öppna fallet igen :) Det glädjer mig. 

Jag kan inte tänka mig in i rollen som Madeleines mamma har för hon lär ha det väldigt tufft och svårt just nu. Och har haft det flera år nu. Så himla hemskt :( 


Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om jag hade barn och mitt barn bara försvann. Det skulle vara så hemskt. Troligtvis hade jag bara säckat ihop och kanske troligtvis dött av sorg. Men Madeleines mamma är otroligt stark. Pappan också. Det är ju såklart lika jobbigt för pappan. Inte så mycket skrivet om honom. Han lider ju lika mycket han och han gör också allt han kan för att hitta sin dotter. 


Jag håller mina tummar för denna familj. Jag hoppas att Madeleine snart kommer hem till sin mamma. 



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13018733.ab





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Testa på!

Tjäna pengar på olika sätt

 

Lustjakt

Sexleksaker från Lustjakt.se

Nytt liv på 1 dag

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Dagens citat

Dagens citat

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Dagens gåta

Dagens gåta

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om?
 Vinter (Jag/Tosseida hatar kyla)
 Sommar (Jag/Tosseida ÄLSKAR värme)
 Vår
 Höst

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards