Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Ida Adamsson - 9 maj 2011 14:11

 


Det falska yttret döljer en skrikande skäl

Av Ida Adamsson - 9 maj 2011 13:58

Det är svårt att förklara hur det känns när folk bara slår en på käften när man verkligen behöver deras hjälp. 

Om och om har jag och min sambo gått till socialen för jag behöver ekonomiskt stöd. Men varje gång så blir man nekad pga olika anledningar. Denna gång hade det blivit en miss med en summa pengar som vi inte ens har. Vi fixade garanti så hon skulle fatta att det hade blivit en miss. Men tydligen så hjälpte inte det. 


Om och om igen får man det där slaget i ansiktet och en stor spark i magen som ger stora öppna sår som gör en ikke kapabel att vilja fungera dagligen. 

Socialen sparkar mig om och om igen. Känslan är hemsk. 


Man tänker faktiskt varje gång man går ut att man inte vill stanna över ett övergångsställe ihopp om att någon kör över en för att man inte orkar leva längre. 

Stora klumpar i halsen växer och man får svårt att andas. Man vill bara slänga sig på golvet och gallskrika. 


Jag behöver hjälpen men hjälpen ger mig mer och mer problem. 

Jag vill leva ett vanligt liv. Jag vill kunna unna mig en tröja nån gång utan att känna en sån jävla ångest. 


Jag vill dagligen kunna le och känna att jag har en slant på banken utan att gå och oroa mig för "har jag frukost bröd idag eller ej?" 


Man vill bara gråta men sorgen är så tjock att tårarna tjocknat och inte kan komma ut. 


Jag gör allt dom ber mig om. Jag söker arbete jag ska börja praktisera osv.. Men ändå så räcker det inte till.. 


Det där överskottet som även är bevisat att det blev ett misstag det ska vi leva på tycker social tanten. Men det är pengar som inte finns hos oss. Det är pengar som råkade bli ett misstag. 


Nu har jag flippat över totalt. Jag orkar inte skit från henne längre på socialen. 

Nu har hon sått sitt sista frö i landet. Nu ska jag ta kontakt med hennes chef och ja jag ska göra allt i mitt liv för att få det jag har rätt till. ENLIGT LAG SKA JAG HA RÄTT TILL EKONOMISKT STÖD!! Hon strider mot sina egna skriftliga lagar.. 


Tosse säger hej då och drar iväg till mitt tillfälliga arbete för att försöka klara sig i vardagen. Dock får jag ingen lön för detta. Utan jag får en liten slant från försäkringskassan. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Testa på!

Tjäna pengar på olika sätt

 

Lustjakt

Sexleksaker från Lustjakt.se

Nytt liv på 1 dag

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Dagens citat

Dagens citat

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Dagens gåta

Dagens gåta

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om?
 Vinter (Jag/Tosseida hatar kyla)
 Sommar (Jag/Tosseida ÄLSKAR värme)
 Vår
 Höst

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards