Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Ida Adamsson - 6 juni 2011 20:15

I stället för anden i lampan så väljer jag katten i lampan. 


Idag har min lilla skrutta Puffin kommit hem och gud vad jag saknat min lilla kissemisse :) Min lilla kelgris :) 


Jaja poängen med Katten i lampan är i alla fall idag när jag och sebbe satt och åt så tänkte jag vart kan Puffin vara. Hon älskar att gömma sig så jag kollade först bakom soffan där hon gömmer sig som mest. Nehe ingen kisse där. Kollar i hennes hus.. Nehe ingen kisse där. Vi söker på alla tänkbara platser som kissen kan tänkas vara på men utan resultat. Mitt hjärta bultar av skräck och jag får typ panik och letar och ropar. Sebbe säger sen efter en stund att han hittat kissen. Jag rusar fram och ser att hon krypit in under en Ikea lampa som står på golvet. Hehe jäkla kisse som gömmer sig :P Skrämde livet ur mig ju :P 


  

 

Av Ida Adamsson - 6 juni 2011 16:15

En kompis la upp ett youtubeklipp som gav mig gamla minnen tillbaka. 

Det handlar om en låt jag lyssnade på 24/7. 

Inget skämt.. Jag lyssnade på 2 st låtar på repeat hela dagarna. Jag tröttnade aldrig plus att jag somnade med dom låtarna på hela natten. 


Dessa två låtar lyssnade jag på dom månaderna då jag mådde som mest dåligt i mitt liv. Det var dessa två låtar som fick mig att tänka på annat och må bra för stunden. 


Dessa låtar är med i Twilight filmen New moon. Den ena är när Bella sitter vid fönstret och tittar ut och ser månaderna och årstiderna fara iväg. Den andra minns jag inte riktigt när i filmen den hörs. (Jag är en sån som älskar och lägger märke till musiken i filmerna) 


Första låten då det är Roslyn med Bon Iver och St.Vincent Jag lägger till ett youtube klipp med Lyrics så får ni läsa texten också.. 



Nästa är en låt som heter Possibility är också en av dom jag lyssnade på. Lägger också upp ett youtubeklipp med denna och med lyrics också.. 



Som tidigare sagt så fick dessa två låtar mig att må bättre och få tänka på annat. 


Så sköna låtar och så himla mycket gott dom fått mig att tänka på.. 

När jag som mest mådde dåligt och bara låg ner och var totalt ner dämpad så fick dessa mig att blicka frammåt i tiden. 


 

Av Ida Adamsson - 6 juni 2011 13:22




Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna. 
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna. 


Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.   
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden. 


Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära. 
din fana, högt den bragderika bära. 


Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden. 
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Testa på!

Tjäna pengar på olika sätt

 

Lustjakt

Sexleksaker från Lustjakt.se

Nytt liv på 1 dag

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Dagens citat

Dagens citat

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Dagens gåta

Dagens gåta

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om?
 Vinter (Jag/Tosseida hatar kyla)
 Sommar (Jag/Tosseida ÄLSKAR värme)
 Vår
 Höst

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards